Név
E-mail cím






Tökfőzde
Tökéletes tökéletek, hagyományok, ünnepek a tök világából


Digitális GasztRoadShow

Digitális GasztRoadShow címmel elérhetővé vált a Régiófókusz Kht. Nyugat-dunántúli Régiót gasztronómiai szemmel bemutató DVD-je!

A kisfilmek megtekinthetők a Letölthető dokumentumok között!

A projekt címe: Digitális GasztRoadShow a Nyugat-dunántúli régióban

Projektszám: 2007-TU-NYD-3-07-07-14

Projektméret: 2.496.000,- Ft

Támogatás összege: 1.178.000,- Ft

Önerő: 1.318.000,- Ft

Támogató: Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

"A projekt a Turisztikai Célelőirányzatból került támogatásra."

Az egész Dunántúlon 11 olyan tájegység található, ahol nagy hagyománya van a tájételeknek. Ebből hét tájegység a mi régiónban található! Indokolt, hogy ezt az erősséget egy új, innovatív marketingkommunikációs eszköz segítségével kiaknázzuk. A Digitális GasztRoadShow egy 60 perces, multifunkcionális DVD, mely interaktív választási lehetőséget biztosít 20db 3 perces kisfilm egymásba fonódásával a régió tájételei, borútjai, gasztronómiai különlegességei megismertetésére. Mindezt oly módon teszi, hogy invitálja a nézőt a látogatásra. A videókatalógus 1000 példányban jelenik meg, magyar és német nyelven. A projekt a régió bor- és gasztrokultúráját, hagyományát helyezi a marketingeszköz középpontjába, amit a helyi specifikumok bemutatásával ér el.

A Digitális GaszRoadShow a Nyugat-dunántúli régió bor- és gasztronómiai videókatalógusa. A marketingkommunikációs eszköz teljeskörűen kívánja feldolgozni a választott tématerületet. A régió meghatározó - a turizmusban jól kiaknázható - tájételei, a bor- és a gasztrokultúrája jelentik ennek a kiadványnak a tartalmi bázisát.

Mindezt nem elszigetelten, hanem a régió eseményeihez, egy-egy kistáj, mikrorégió specifikumához kötődően kívánjuk bemutatni annak érdekében, hogy az invitatív hatás minél erősebb legyen. A tájételekben országosan is rendkívül gazdag régiónk ezen erőssége kellő marketingkommunikáció megjelenést kap ezáltal. A hagyományos tájételek, a bor, gasztronómia felvonultatása történik.

A választott technológia (videókatalógus) jól ötvözi a XXI. század modernségét, korszerűségét, a technikai háttérben rejlő tradicionális témakör (tájételek, bor, gasztronómia) pedig magas figyelmi szint kiváltását, és ezen keresztül a célcsoport aktív befolyásolását teszi lehetővé.

Egy olyan ütőképes marketingeszköz létrehozása a cél, amely mind a belföldi, mind a német nyelvterület irányába lehetővé teszi a régió ez irányú pozíciójának erősítését.

A Digitális GasztroadShow-val élénkíteni kívánjuk a Nyugat-Pannon EuRrégió turizmusát, erősíteni a Nyugat-Pannon együttműködést a három megye, illetve Burgenland tartomány között, valamint motiválni a hozzánk látogató belföldi és külföldi vendégek fogyasztási szokásait.

A multifunkcionális dvd-n főbb oldalakról interaktív választási lehetőséget kínálunk a régió tájételeinek megismerésére. A képi szöveges bemutatás mellett nagy hangsúlyt helyezünk az innen elérhető 20 db 3 perces kisfilm hatásfokára. Mindez bemutatja az öko-, a bor- és gasztroturizmus lehetőségeit regionális szinten oly módon, hogy inspirálja a nézőt a helyi értékek megismerésének igényére, megtapasztalására. Minden egyes videó- etűd magába foglalja a kistáj, térség aktuális bemutatását, táji szépségek mellett a tájétellel a középpontban. E köré szerveződik az egyes riportok termelőkkel, vendéglátókkal, s esetlegesen orvosi szakvéleményekkel, természettudományos, kultúrtörténeti gondolatokkal egyaránt, mely a helyi lakosokat sem nélkülözheti. Megismertetjük a tematikus útvonalakat, ezen belül különös tekintettel a borutakra. A natúrpark települések értékei, eseményei - ahol ezek a tájtermékek nagy szerepet játszanak - szintén kiemelt rangot kapnak, hiszen a tájételek beágyazottságát így lehet érdemlegesen demonstrálni. A kiadvány (videókatalógus) kedvet teremt az adott térség felfedezéséhez, és az ízek kipróbálásához. Tematikus útvonalakat kínál, konkrét rendezvényeket ajánl, és kultúrtörténeti hagyományokat elevenít fel. A globalizáció ellensúlyozásaként nagy szükség van a helyi sajátosságokat tükröző termékek piacra juttatására, valamit arra, hogy a fogyasztó ne csak a tömegtermékeket vásárolja, fogyassza, hanem olyan kiváló minőségű különleges cikkeket is vásároljon, amely előmozdítja a helyi gazdaság fejlesztését is.

A tervezett marketingkommunikációs eszköz azt a célt kívánja szolgálni, ami a Nyugat-dunántúli Turisztikai régió stratégiájában a bor- és gasztroturizmussal összefüggésben megfogalmazódott. A régió ez irányú adottságát (hagyományos ételek tradíciója és a bor) a régió előnyére kell fordítani. A projekt ehhez egy korszerű kommunikációs technológiát kíván igénybe venni. A Nyugat-dunántúli Turisztikai Régió egyik erőssége a választott tématerület. Fontos tehát, hogy erre vonatkozóan létrejöjjön egy olyan digitális kiadvány, ami több érzékszervre hatva képes a potenciális vendég befolyásolására, invitálására. A megvalósítandó kommunikációs eszköz fenntarthatósága költséghatékonyan biztosítható.

A Digitális GasztRoadShow munkacímet viselő DVD elérhető a Tourinform Irodákon keresztül, valamint a teleházak, utazási irodák, művelődési intézmények, natúr- és nemzeti parkok, az országos termálközpontokban. A terjesztés egy másik célterülete maga a régió, illetve annak érintettjei (bor- és gasztronómiai szolgáltatói). A szomszédos Burgenland területén az UMIZ - Magyar Média és Információs Központ segítségével történik. Mindezek mellett a Régiófókusz kht honlapján is elérhető a kiadvány!

Az igényes kialakításáért biztosíték a jó stílusérzékkel s tapasztalattal bíró kreatív szakmai stáb, a jó és szoros együttműködés a régió turisztikai szolgáltatóival.

Hutflesz Mihály

Ügyvezető

Régiófókusz Kht


2013. augusztus 23.

Ismét Pannon Piac a Savaria Történelmi Karneválon!
részletek... 

2013. július 27.

Rábaközi Gazdanapok 2013
részletek... 

2013. július 5.

Sárgaliliom Fesztivál
részletek... 

2013. július 5.

Szili Aratófesztivál
részletek... 

2013. június 15.

VII. Rábaközi Perecfesztivál
részletek... 
további hírek 

Keresés a hírek adatbázisban:



Webmark